البرادعی: فعالیت هسته‌ای ایران "قانونی" است

تا زمانی که اسرائیل زرادخانه هسته‌ای دارد تلاش های ایران نیز قابل تائید است.

نقل از سایت تحلیلی و خبری عصر ایران :


  روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات به نقل از مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که فعالیت هسته‌ای ایران در چارچوب قانون قرار دارد.

به گزارش فارس، "جهاد الخازن" سردبیر روزنامه الحیات نوشت: در گفت‌وگوی تلفنی با محمد البرادعی دبیرکل آژانس بین‌المللی نظر وی را درباره ایران و برنامه هسته‌ای این کشور جویا شده است که البرادعی پاسخ داد:«ایرانی‌ها در چارچوب قوانین رفتار می‌کنند و به آژانس اجازه می‌دهند موادی را که وارد می‌کنند بازرسی کند به نظر می‌رسد آنها منتظر روی کار آمدن دولت جدید آمریکا هستند و تلاش می‌کنند تا زمان رفتن بوش اوضاع را آرام نگه دارند.»
وی گفت با محمدالبرادعی و همسرش به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان و عرض تبریک به آنها تماس گرفته و در این گفت‌‌وگوی تلفنی نظر البرادعی را درباره ایران و سوریه و نیز میزان واقعیت امر یا خیال پرداز‌هایی که درباره طرح‌های هسته‌ای این دو کشور مطرح می‌شود، جویا شده است.

الخازن گفت که گفت‌وگوی وی با البرادعی به درازا کشید ولی وی به جزییات بیشتر گفت‌و گوی خود با محمد البرادعی درباره ایران اشاره نکرد.
سردبیر روزنامه الحیات همچنین از برنامه‌های هسته‌ای ایران دفاع کرد و گفت: تا زمانی که اسرائیل زرادخانه هسته‌ای دارد تلاش های ایران نیز قابل تائید است.

الخازن، عاری سازی منطقه خاورمیانه از سلاح‌های کشتار جمعی را بهترین راه حل دانست و گفت تا زمانی که اسرائیل تنها دارنده زرادخانه‌های هسته‌ای در خاورمیانه است هر یک از کشورهای خاورمیانه باید برای حفاظت از خود به این دانش دست یابند به همین دلیل تا زمانی که اسراییل سلاح هسته‌ای در اختیار دارد از ایران در دستیابی به این دانش حمایت می‌کنیم و امیدواریم که هر یک از کشورهای عربی ،کوچک و بزرگ در صدد دستیابی به این سلاح بر آیند.

سردبیر روزنامه الحیات با تاکید بر اینکه، محمد البرادعی به سبب سمت رسمی خود نمی‌تواند نظرهایش را به طور علنی و آشکارا بیان کند، نظر خود را اینگونه بیان کرد که همه عناصر باندی که جنگ عراق را به راه انداختند و تاکنون یک میلیون مسلمان را به قتل رسانده‌اند هم اکنون برای حمله به ایران برنامه‌ریزی می‌کنند. این تندروهای نژاد پرست هیچ فرقی بین سنی و شیعه یا کرد و عرب قائل نیستند و دغدغه اصلی آنها اسرائیل و سیطره بر خاورمیانه و سرقت نفت آن است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.